Kernwaarden

Kernwaarden

  • Veiligheid

Een positief en veilig school- en klasklimaat is een voorwaarde om tot leren te komen. De Holtbanck wil een warme en veilige thuishaven zijn voor iedereen. Zo zorgen we samen voor onze kinderen en voor nieuwkomers die instromen in onze school (kind of volwassene). We bewaken sterk het welbevinden van onze kinderen én van onze leerkrachten.

  • Plezier

Op school ligt de basis van plezier hebben in aantrekkelijk en goed onderwijs. Kinderen groeien en ontwikkelen daardoor. Leren is leuk. Plezier hebben met elkaar, samen dingen beleven en vieren, verschillend mogen zijn en elkaar waarderen maakt een plezierige leeromgeving.

Wij hebben plezier in ons werk. Wanneer we als team plezier hebben in ons werk stralen we dat uit naar onze kinderen, met wie we dagelijks werken. Zo hebben we een positieve invloed op de omgeving en op onze leerlingen.

  • Ontwikkeling

Ontwikkeling stimuleren wij in een rijke en betekenisvolle leeromgeving. We begeleiden de groei van onze leerlingen en stimuleren ieders mogelijkheden en talent. Ontwikkelen is een continu proces van reflecteren en leren. Dat geldt voor groot en klein: op De Holtbanck ontwikkelen kinderen zich, maar ook onze medewerkers blijven in ontwikkeling.

  • Balans

Balans is vanzelfsprekend belangrijk. Voor de kinderen op school is het essentieel dat er balans is in de activiteiten, tussen cognitie en emotionele beleving, tussen doen en denken, tussen actief bezig zijn en tot rust komen, tussen serieus aan het werk zijn en grapjes en plezier maken met elkaar. Wat een mooi vak! En met veel plezier!

De leerkracht zelf heeft ook balans nodig. Teamleden vinden het belangrijk om goede afspraken te maken met kinderen, ouders en collega's, ruimte te krijgen, om te prioriteren en ook de tijd te maken voor ontspannen activiteiten met of zonder de leerlingen.

  • Bewegen

Bewegen heeft een positieve uitwerking voor het leren van de kinderen. Kinderen op De Holtbanck bewegen daarom elke dag. We zetten bewegen bewust in om kinderen effectiever en duurzamer te laten leren. Dat doen we binnen en buiten op allerlei creatieve manieren met een goede balans tussen inspanning en ontspanning. Dat geeft plezier!

Bewegen in de figuurlijke zin van het woord koesteren wij ook. Het is goed om 'in beweging' te zijn. Zo kunnen we up-to-date onderwijs garanderen.